dilluns, 4 de juliol del 2011

Crònica IRONMAN NIZA 26/06/2011 by Oscar Sanchis


....Com diu guille..."aci fa olor a IM".....aixo es lo que se respirava nomes arrivar al passeig dels anglessos,vora mar a niza i baixar les finestres de la furgo,havien sigut 12 hores de viatge,pero la ilussio de l'aventura en la que estavem embarcats va fer que no foren molt pessades,l'hotel estava a 100 metres de l'eixida i a 50 de l'expo......impressionant tot ple de cartells d'ironman per tot,quin montage...i nosaltres estavem alli formant part de la festa,ens asomem al balco i l'expo baix,les grades de meta quasi les puguem tocar en la punta dels dits si allarguem el braç.....i darrere el meu pijor mal-son....el mar.

Es dijous i eixim a soltar un poc les cames,,25 min. de correr i l'ambient del passeig es fastantic,molta gent correguent i tots me pareixen bons,inclus a les xiques les veig mes preparades que a mi.....dutxa i a la especialitat del manager(rada) a sopar,quin traductor que portem....despres de demanar me quede tranquil....no,no es per que el rada se defenga molt be en idiomes,sino per que al hora de demanar la tecnica de senyalar en el dit en la carta funciona,ja,ja,ja....anem apanyats,jo me done conter que en el meu frances de l'ecole puc llegir moltes coses,rada un poc mes i algo d'angles de guille i el manager casi fem uno,menuda quadrilla...per que el valencia de riki i mari no anava a ningun lloc,je,je,,eixe era l'equip de l'expedicio del ctc a niza mes cris la dona de rada,la veritat que jo me vaig trovar molt agust en tot moment i crec que ens ho passarem prou be,,,,sobre tot el diumenge,je,je

divendres a les 7 del mati volteta en bicicleta on el manager ens marcava el ritme......mitja de 24,je,je menys mal que no venia cristian,si no acava tiranse al mar del desfici,la veritat es que va estar be,vegerem la carretera que va per la costa i part de niza que a peu no arrivarem....TINC QUE DIR QUE LA CIUTAT ME VA ENAMORAR...la platja no tant

dissabte despertador a les 6 del mati i a nadar(els que me coneixen sabran l'ilussio que me feia....) riki,guille i jo en neopre i el manager en bermudes de floretes hawaianes,gorro de tela i les ulleres de la dona rosa,ja,ja,ja que guapo estaves david....fem dos boyes i cap a fora ens canviem i ens anem a trotar 20 min.,david sempre ahi al nostre nivell i deia "estic poc fort vegent com entreneu tambe estic preparat per l'ironman"....,la veritat david que en tres dies entrenant en nosaltres t'hauras possat com un bou,ja,ja,ja

despres anem on david mes destacava de totes les disciplines........ a l'almorzar de l'hotel,i algu mes tambe li pegava de calent a la nutella,je,je,acavem de fartar i a per el dorsal i a gastar en la fira,la veritat que a mes dies en niza ,mes tranquil estava,al arreplegar el dorsal me vaig possar un poc mes tens i vaig pensar en la gent del club que s'havia quedat en el cami (david esteban,paco i fernando,a este li tenia ganes ,ja,ja) havera molat que estagueren alli,agrairli a paco que ens deixara la furgo,ens ha vingut de luxe
En la fira estaven els pros fent la roda de prensa,marcel i companya ,a guille li digueren de fer-li un parell de preguntes pero ell en la seua humiltat va dir que de moment no estava a eixe nivell.....que un altre any voriem,ja,ja,ja,

LA CARRERA.....ens despertem a les 4:30 no vaig dormir gens be,raro en mi pero este dia de competicio me creava mes respete que altres,no se per que,guillem com sempre una bassa d'oli este tio es de gel....nomes se va possar nervios per que volia arrivar lo mes promte possible i jo tot el contrari ,sabia que quan avans estaguera en les pedres mes nervios me posaria,anat a boxes,per cert llarguissims e impressionants el montage que tenien,conec a un xic de monserrat,anava asoles i estava mes nervios que jo,parlem i me va dir que tambe debutava,que volia fer un IM i era l'unic que quedaven places....jo li dic "quan agarres la bici voras per que queden places",je,je,je,nosaltres haviem vist el port en la furgo i era mes llarg que un dia sense pa,ens possem el neopre i conec tambe a uns companys de feina de cutanda...(per cert guille sen anaren al putxero,je,je)
Fem cua per entrar a la platja...serem burros,quina presa,ahi ja se veia de tot,tinc l'image d'una xica en el neopre abraçada al novio que no competia com a un xiquet quan va el primer dia a la guarderia...."esta si que esta cagá" vaig pensar....un gran murmull i els dos dj que estaven animant el cotarro fan un conter enrere....un silenci molt tens i al agua patos,aaaaay.....aquestos moments per a mi es com fer "puenting"....tanque els ulls i me tire,es molt paregut a calella en 5 metres ja no veus ni el fondo,pero a diferencia d'alli aci me tire l'ultim,som 2633 valents,la primera boya esta a 1000 metres,a 200 metres d'arrivar ja he adelantat posicions pero la gent comença a fer un embut i ahi reb fins l'apuntador,gir a la dereta i 300 metres mes recibint,quin cartxot que me pega un ,jo ni cas i seguisc remant fins la boya que anem a buscar l'ultim gir que ens fa buscar la platja eren 2 voltes,falten 800 metres per a eixir i me desmarque cap a l'esquerra per a nadar asoles,faig un grapat de metres de mes pero me tranquilice,quan tornem a entrar m'esbare i me pegue cula pero m'alegre molt ja que veig a prou gent darrere....davant i havia mes,li "agarre" els peus a un, queden 1400 ...."aixo esa en casa" rumiava jo,aci la natacio es mes "tranquila"pero encara agarrem a un grupet que un SUBNORMAL se posa a agarrarme les cames a cada braçá seua..."este imbecil segur que es espanyol",jo a la meua,estava començant a estar content,me quedava no res per eixir de l'aigua,molta gent sap lo mal que ho pase aci i la por que li tenia....pero esto no es com un mig IM,jo sempre que acave l'aigua pense que ja esta fet.....i aci me quedava una volteta en bici com siete picos i una marató....glups!!!!

La trancisió es llarguisima pasem per l'arc de meta per a entrar a boxes....1h15 i algo....que alegria m'entra, feia un any m'havia marcat com obejetiu fer este temps,comence a pensar com ho hauran fet els meus companys,sabia que be....faig un pis i quan agafe la bici el rada com un loco animant,deuria de fer mala cara per que ell al vorem eixr del water pensava que estava vomitant, la veritat es que els ultims metres de natacio i els primers 20 de bici tenia la pantxa rebolica de tanta sal en l'estomag,pero a la segon barreta ja estava millor...

Al 2 km en bici adelante a riki,el tio anava de verano azul plantat menjanse una barreta...jo acolpat ja, passant a molta gent,es lo bo d'eixir en gent humana que pots adelantar-los i "disfrutes" molt en el tram de bici, recupere mes de 400 posicions i aixo que per a mi vaig fer una gran natacio i vaig eixir el 1321,per al mitat,en canvit guille que va fer millor bici que jo me contava al acavar que el pasava molta gent i tenia una mala sensacio...ell va fer una natacio al seu gran estil fent el 234,una bona bici estaguent dels 600 primers i eixixen en la marato fent el 265 i marcant un temps que ni ell somiava de 3h45,el seu millor parcial en diferencia i fent marca personal en IM...i en niza,qui vullga que rasque.

Jo en la bici me trovava be de cames i ritme i al recuperarme de la pantxa me vaig motivar.......pero de seguida arrivem al mur del 10% en un final del 12%.....com s'apegava, hi havia gent que me pasava i ahi me va vindre al cap la xarla de martin i paraules de molta gent regula,no ten pases....difruta....aixo es molt llarg...ect,ect.uuuuuf que pesa se me va fer i era el km 22,un descanset i seguit un portet com la part facil de simat.....seguit de "falsos llanos" i per fi al km 42 una baixa,on una xica "tocapelotas" que acavava d'agarrar al hora de frenar li donava igual que hi haveren davant 3 que 23....jo a la meua,barreta i a pujar el col de l'ecre.....començava molt dolç,en sombra i frescoreta...serien les 9:30 i la calor ja apretava i s'agraia la sombreta,al haverlo vist avans ja sabia que al creuament a la dereta al km 9 hi havien 3 km durs al 7%,la veritat que anava com sempre pasava a 4 i enseguida arrivava algun bruto per darrere i me pasava a mi.....fem el gir i jo pensava "ara voreu ara",la gent se plantava,algun feia eses per que eren 3km contants i durets....i tant que eren durets,comencen a unflarse les cames i a notarme cansat i el coco comença a pensar asoles "te queden mes de 100km.....i vas cascante ja les cames,aixina com tens que correr", avituallament i agarre platano que entra enseguida.....pero encara quedaven 500 metres durets i si no me pose a 9k/h el tire per el nas......aixina i tot seguisc pasant gent poc a poc....aleluya!!!!!!!!!!!!!!! un descanset,i una miel...estic tan imbecil que aprete....dalt a la dereta se veia el poble on dinarem,casi res me quedaven 8km al 6% costant,al acavarse el descansillo me pasen 2 xarrant i un li deia a l'altre que "la veló c'est lo moi"....intente que me marquen el ritme,pero son d'estos que pareix que no porten cadena....au...."5km a somet",aci ja no hi han arbres,casca el sol i pum me pille als dos d'avans "cascats",je,je pues no eren tant bons....aci el port no es tant dur ,pero no te ni un descansillo de 10 metres.....va minante la moral.agotante sicologicament i mai arriva el final....porte 1h15 quan arrive dalt,pare a per la borssa d'avituallament propi que tenia un sanwich i l'agafe el voluntari se possa dirme algo i jo en cara de panoli li deia que?qua?....eh? i al final me dona unes galletes d'un altre que s'havia deixat alli,jo per no fer-li el lleg les agarre,,a partir d'ahi puja,baixa,planeja,baixa,puja....vamos te tot un poc...tornen a apareixer els arbres i en ells el portet de 7 km que hi havia d'extra per si no haviiem pujat prou,es molt constant i dolcet....i que bo en sombra,mes de lo mateix pase a 4 i me pasa un....avituallament i mes puja i baixa durant 12 km,arrivem a un lloc on ens creuem durant 5 km amunt i 5 avall a guille no el veig i a riki s,i li porte de uns 12 min.,el veig be......un altre km i mig cap amunt i ara si 30 km de baixa en un trocet de puja al mig,pero les cames i el cap comencen a agrairo.....quan arriva l'hora de rodar el vent bufa de cara....aixo es l'ultim que volia,pero m'ho esperava,ja que anavem directes cap al mar....per fi l'aeroport i pareix que farem algun km menys,a mi me van eixir 175 en 6 h00 i23 segons.....se pot millorar,al passeig dels anglessos (que es per on se feia la marato i estava tot el montage) me creue en guillem,ell a peu ja....me porta un mon....el veig d'eixos dies que esta clavat en carrera,va be....

Arrive a la linea de peu a terra i tinc els peus adormits,ni m'els note,les cames estan molt carregades,es la segon vega en la meua vida que pase de 150 km i pense que me sera molt dificil correr,me canvie de roba i a la carpa veig de tot,un sentaet tranquilot menjanse un bocadillet com si estaguera al sofa de casa.....un altre esperant al company que se canvie (lo mateix que faria cristian,je,je),isc le tire la borssa a un voluntari,hi ha que dir que la bici tambe te l'arreplegaven i me posse a correr...

Per a sorpresa meua vaig molt comodo a 4:30,pero no es com altres transicions o com en calella,aci l'agotament el note mes,passe per davant de cris david i mari i animen molt,gracies,al pasar per el crono de meta,veig el temps i marca 7h30.....pense que si faig 3h30 en la marato ho faig en 11h,i tambe comence a dirme lo inutil que soc en les trancisions,ja que m'havia arreat 16 min. entre les dos i si m'havera espabilat tindria mes marge, de totes maneres el primer objetiu era acavar i tornaven al meu cap les paraules de tots..........difruta,controlat,hi ha que acavar,es el primer i bla,bla,bla....eren les 2 del migdia 26 de juny i segons alguna cronica que he llegit feia 35 graus....pero jo la veritat que no m'agobiava molt la calor i pensava que el meu objetiu de fer 11h15 ho tenia ahi,aixo si no tenia que punjar,me creue en riki que arriva en la bici,li porte lo mateix que guille a mi,aci ja no tenia tannt bon aspecte com avans, me creu en guille que ja tornava a buscar el gir de meta....porte 3km i ja veig a gent caminant,passant per baix de les dutxes,jo les esquivava,aixo si desde el primer avituallament no perdonava ni un trago de res inclus de coca-cola que no m'agra,seguiscc passant gent,en el parcial a peu pase a mes de 500,com ho disfrute....arrive al control del 5'300 i pare a fer un pis i me lleve la sabatilla que el calceti no el portava be,me la coloque i ale a correr,vaig millor de lo que pensava,pero ja comence a notar la calor,me creue en riki,bo!!!! va correguent,ell no sabia si podria correr per la teniditis que arrastrava,arrive a l'altura de cris i mari i animen molt ,te fa sentir be,tambe hi han valencians que han anat en altres tris i t'animen....."ale carcaixent"....porte 10 km i vaig molt comode`per baix de 5 min/km,al km 13 rada que anava correguent en guille torna al reves i ve en mi,comença a controlarme el ritme i me diu "tranquil vas molt rapit,olvidat de guille"..."guille? si m''apanye jo ja fare prou" portava ja mes d'unna hora correguent i començava a fer-se pessat,pero adelantar a tanta gent me feia agarrar moral,david m'animava,gracies abuelita per eixos 6 km al meu costat,a esta altura de carrera,ja estava iguala la gent que caminava i que corria,pase la mitja marato en 1h43,molt be.....m'anime a mi mateix,a partir d'ahi la tactica era anar a 5:10 o axio i faig el proxim 5000 a 5 altra volta,pero ahi arrivaves a l'aeroport,on hi havien 400 metres d'aná i torná infernals on no bufava ni gota d'aire,era l'unic lloc on hi havien arbres al mig i havien tris tirats a la sombra cames en amunt,un altra image que tinc es a un que cau per davant i al fer el gir veig a dos xiques del public damunt d'ell i traguenlo al sol,ja que estava tremolos,,me estic tornant a pisar i arrive al avituallament del km 27 i pare per primera vega a agarrar coses,en els altres pasava sempre correguent....furtan-los els gots de les mans als voluntaris,pero este pareixia un xiringuito de platja i la gent estava amontona...el pase,pise i torne arrere a tornar a carregar......ay,ay,ay,ara tinc que tornar a correr,no me veig capacitat i per a sorpresa meua me posse "facil" a 5:12 altra volta,pero fins al 37 es igual,correc be,pero ja pase caminant i agarrant de tot en tots,la mitja me puja prou,ja que el parcial del km que passe per l'avitiallament sen va a 6 i algo,encara que quan correc sempre vaig per baix de 5:20.....aixo ja pareix la ruta del colesterol,van caminant i xarrant el que pot,clar,de les carpes de la creu roja que hi han al circuit,nomes fan que eixir camilles en gent en gotero o mascareta,concients e inconcients,te fa que pensar un poc i me considere un priviliejat per poder correr (o cabut,je,je),me creu en guille li falten 3 km ,calcule i l'anime va que fas marca personal....al poc doble a riki,va trotant,el pase i l'anime....jo cada vega me trove millor,es el 35 i el famos muro jo el tinc cap avall,arrive a la part xunga de l'aeroport i la pase be,aixo pareix un cementeri.....a partir del 37 ja no pare en ningun avituallament i faig el dos ultims km per baix de 5..."ostia si me queda gasolina pense"....com ho disfrute,tenien rao no hi ha res com acavar un IM be,sense agoniçar....com no tes el calor de la gent,recta de meta i aixo esta a reventar,senc xillar a cris,com ho viu...li done la ma a ella i mari....rada a l'altra te portare un caixo de cervesses per a que pugues arrivar,ja,ja,ja....11h06 min. clavats,me posen la medalla i soc fiinisher....ahir parlant en claudio me va dir "que aixo que será?"....pues per a mi molt i fer-ho en el temps que me vaig marcar fa un any en arrere molt mes...els dies posteriors ja me fustigat a mi mateixa per no haver arrivat en menys de 11h tinguento ahi i la meua meta era tambe fer 3h30 a la marato....pero el plaer dels dos dies següents i el d'ara escrivint aquestes paraules no se pot comparar a res de lo que havia "disfrutat" per ara en la meua gran aficio que es fer esport....guille 10h48-el 264 simplement una carrera perfecta..riki 12h53....pero va acavar i de la mitat i jo el 375 fent dels 160 primers a la marato...

Com ja vaig fer al face lo primer de tot donarli les gracies a kike que sense les hores que ha passat en mi a l'aigua,no ho havera aconseguit,al meu amic raul,cristian i borre que sempre m'han apoyat en possitiu i m'han donat confianza,que conste que quan vaig entrar a meta me vaig enrecordar de vosaltres...als tots els del ctc que ens han apoyat i al que no ahi esta eso,je,je....a cris,david i mari altra volta per estos dies i a riki....a guille per les hores d'entrene i que en un d'ells ens convollarem per a fer esta locura,a ana per aguantar.....la que que a roth,je,je......i a tots els que van apoyar i ho seguiren en internet,tete,ferran,martin.....etc.....ja tinc ganes de fer un altre,qui s'apunta,je,je

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada