diumenge, 7 de febrer del 2010

TRAILBLANCH 2010 (Ax Les Thermes)


Divendres 22 de Gener, Ax les thermes (Occitania), després de dues hores llargues de viatge des de Barcelona arribem a Inaux, poble on tenim

llogat un bungalow de categoria per a passar el cap de setmana els dos expedicionaris, jo (Ignasi) del CTC i el Gerard: gran amic i gran corredor de l´Associació Esportiva Diedre (Moia), associació que te entre les seves files a membres de la sel.lecció Catalana de curses de muntanya, actuals campions del mon. Dissabte al matí a les 10 a le Plateau de Beille (Estació d´esqui nordic) és donava l´eixida a la cursa de 13km on jo participava, era la meva primera experiència en raids de muntanya d´aquestes característiques i a més amb neu. Comença la cursa i em situe per la meitat, a ritme suau i controlant la situació ja que a mi m´agrada anar tota la cursa en progresió i anar agafant-los poc a poc (als que puc i és deixen) però aquesta vegada la tècnica em va fallar ja que la major part de la cursa anavem tots en fila perque anavem tots buscant la neu més dura, si intentaves adelantar t´enfonsaves fins als genolls, això als trams bons ja que tota la estona anavem pujant grans desnivells, baixant per tobogans cogelats (on esbarar-te i baixar en el crepò erà lo més facil) o per trams o t´estacaves fins al melic. Correr el que es diu correr sols podies quan entraves en alguna pista i això foren uns 30 min. Els primers km s´em feren llargs, però després quan li vaig pillar el gustet ja estava entrant per la meta.El guanyador fou un anglés que tardà 1h 40, jo vaig fer 2h 26 (una miqueta més darrere de la meitat) però content de l´experiència i en ganes de més aventures d´aquest estil.

El diumenge a les 7'30 del matí des de la Plaça major d´Ax les Thermes ixia la cursa de 35km ja que recurtaren el traçat de 50 km per risc d´allaus.

Impresionant, tots amb la frontal al cap ( encara era de nit) i ultraequipats de repent: 3,2,1 uuuuuuuuuuuuueeeeeeee ixen 250 besties pels carrers del poble a buscar la muntanya més de 2500 metres de desnivell acumulat els esperen.... puje a les pistes Des Tres Domains on a les 3 hores comencen a passar les primeres corredores i corredors...de repent apareix el meu amic Gerard dels 50 o 60 primers ( a veure si se m´apega alguna cosa) l´anime i li pegue quatre crits Ale makinariaaaaaaa!!!!!

baixe al poble i espere l´arribada dels guanyadors, el primer L´Eduard Barcelò amb un temps de 4h i 2 minuts: Impresionant.....jo tinc que esperar fins les 5h 20 minuts quan arriba el Gerard al lloc 70 de la classificació la qual cosa està de categoria ja que hi havia un nivell barbaro. I després de les fotos de rigor i la recuperació, l´organització ens convida a dinar, cal destacar que quan marxavem cap a casa encara arribaven corredors.

Una experiència inolvidable, un cap de setmana envoltat d´un gran ambient esportiu i amistos repetirem.

Visca el CTC i el seu comando iternacional que va deixant el seu nom per la geografia internacional!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada